تحلیل کنکور انسانی
نوشته شده توسط : sevda

تحلیل سوالات آزمون علوم انسانی ، هر سال توسط کارشناسای کنکور سراسری انجام میشه تا وضعیت این آزمون و میزان سختی سوالات رو مورد سنجش قرار داده و به اطلاع داوطلبا برسونن . بطور مثال بررسی سطح سوالات کنکور انسانی ۹۹ مشخص کرد که مبحث علوم و فنون یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مباحث این آزمون بوده و همین مسئله تغییرات زیادی رو در شرایط پذیرش داوطلبا ایجاد می کنه .



داوطلبای شرکت کننده در کنکور انسانی 99 و همچنین متقاضیای کنکور سال آینده ، بعد از برگزاری این آزمون ، پیگیر نظرات سایر دانش آموزی شرکت کننده در کنکور انسانی و هم چنین نظر کارشناسای کنکور سراسری درباره این آزمون هستن .

بیشتر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون به دنبال این هستن که ببینن سطح سوالات کنکور انسانی ۹۹ از نظر بقیه داوطلبا چجوری بوده چون وضعیت همه داوطلبا در تعیین رتبه همه داوطلبا تاثیر مستقیم داره . از اونجایی که نحوه طراحی سوالات کنکور از یک قاعده کلی پیروی می کنه و تغییرات زیادی نداره ، بیشتر داوطلبای کنکور سال آینده برای آشنایی با نحوه طراحی سوال و مباحث پرتکرار به دنبال تحلیل سوالات کنکور ۹۹ و تعیین درجه سختی تموم مباحث این آزمون هستن .

به خاطر اهمیت تحلیل سوالای کنکور انسانی 99 و تعیین میزان دشواری سوالات در روند تخمین رتبه برای داوطلبایی که در این آزمون شرکت کردن ، تو این مقاله سوالای کنکور گروه آزمایشی انسانی رو بطور کامل تحلیل کرده و نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون رو هم براتون گذاشتیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

تحلیل سوالات عمومی کنکور انسانی ۹۹

در این قسمت سوالات عمومی کنکور انسانی 99 رو به صورت درس به درس بررسی کرده و نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون رو درباره سطح دشواری سوالات به صورت درصدی و همچنین نظر کارشناسای تحصیلیکو رو بعد از بررسی سوالات ، به صورت کمی براتون در جدول زیر قرار گذاشتیم :

 

تحلیل سوالات عمومی کنکور گروه آزمایشی انسانی
نام درس / سطح سوالات ساده متوسط دشوار نظر کارشناسای تحصیلیکو
ادبیات 19 درصد 28 درصد 53 درصد متوسط
عربی 53 درصد 30 درصد 17 درصد متوسط
دینی 63 درصد 24 درصد 13 درصد ساده
زبان 37 درصد 21 درصد 42 درصد ساده


همونطور که از جدول بالا پیداست ، سوالات عمومی کنکور انسانی 99 در حالت کلی متوسط و در حد انتظار بوده و در طراحی بعضی سوالات از ایده های جدیدی استفاده شده . بطور کلی تحلیل هر بخش از دفترچه عمومی کنکور انسانی ۹۹ بصورت زیر هستش :

 تحلیل ادبیات عمومی کنکور انسانی

ادبیات کنکور انسانی 99 ، بطور کلی متوسط و در حد انتظار بوده . سوالات معنی لغت ، املا ، آرایه و تاریخ ادبیات و قرابت معنایی در حد سنوات گذشته بوده و داطلبا به راحتی از پس این درس بر اومدن .

بیشتر بخوانید: روش مطالعه ادبیات کنکور

 تحلیل عربی کنکور انسانی

تحلیل سوالات عربی کنکور انسانی 99 نشون دهنده متعادل ، استاندارد و در حد انتظار بودن این آزمون بود . سوالات ترجمه و درک مطلب کاملا منطقی و در حد سوالات آزمون سال های گذشته طراحی شده بود ، همچنین سوالات قواعد کاملا قابل پیش بینی بودن .

 تحلیل دینی کنکور انسانی

تحلیل درس دینی کنکور انسانی 99 مشخص کرد که سطح سوالات دینی مطابق آزمون سنوات گذشته ، کاملا در حد انتظار و پیش بینی بود . مطالعه سوالات آزمون سنوات گذشته دید خوبی به داوطلبای شرکت کننده در این آزمون داده بود .

 تحلیل زبان کنکور انسانی

تحلیل درس زبان کنکور انسانی 99 مشخص کرد که این قسمت ، جزو مباحث متوسط رو به آسان در آزمون انسانی به شمار میرفت . سوالات درک مطلب و کلوز تست متوسط طراحی شده ، گرامر و واژگان ساده و در حد انتظار بود .

بیشتر بخوانید: منابع کنکور انسانی

 

 

 

 

 

تحلیل سوالات تخصصی کنکور انسانی ۹۹

در این قسمت سوالات دفترچه اختصاصی کنکور انسانی 99 رو به صورت درس به درس بررسی کرده و نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون رو درباره سطح دشواری سوالات به صورت درصدی و همچنین نظر کارشناسای تحصیلیکو رو بعد از بررسی سوالات ، به صورت کمی براتون در جدول زیر قرار گذاشتیم :

 

تحلیل سوالات اختصاصی کنکور گروه آزمایشی انسانی
ریاضیات  27 درصد 29 درصد 44 درصد متوسط
اقتصاد 70 درصد 18 درصد 12 درصد متوسط
ادبیات اختصاصی  41 درصد 33 درصد  26 درصد سخت
عربی اختصاصی  54 درصد 26 درصد 20 درصد متوسط
تاریخ و جغرافیا 39 درصد 29 درصد 32 درصد ساده
علوم اجتماعی  39 درصد 28 درصد 33 درصد ساده
فلسفه و منطق 29 درصد 27 درصد 44 درصد متوسط
روانشناسی 33 درصد 35 درصد 32 درصد ساده

 

همونطور که از جدول بالا پیداست ، سوالات اختصاصی کنکور انسانی 99 در حالت کلی متوسط و در حد انتظار بوده ، در طراحی سوالات از ایده های جدیدی هم استفاده شده . بطور کلی تحلیل هر بخش از دفترچه اختصاصی کنکور انسانی ۹۹ بصورت زیر هستش :

 تحلیل ریاضی کنکور انسانی

سوالات درس ریاضی کنکور انسانی 99 در مقایسه با آزمون انسانی سال های گذشته متوسط و در حدانتظار بود ، اما تعداد سوالاتی که اشتباه تایپی داشتن کم نبود که یکی از دلایل افت درصد داوطلبا در این درس به شمار میرفت .

 تحلیل اقتصاد کنکور انسانی

تحلیل درس اقتصاد کنکور انسانی 99 مشخص کرد که سطح سوالات مفهمومی این درس درس نسبت به کنکور انسانی سال های اخیر ساده تر بوده و مسائل آن در حد متوسط طراحی شده بود .

 تحلیل علوم و فنون ادبی کنکور انسانی

تحلیل و بررسی سوالات علوم و فنون کنکور انسانی 99 ، نشون دهنده سختی این مبحث از دفترچه اختصاصی کنکور 99 بود . بطور کلی تاریخ ادبیات آسان و بقیه مباحث نسبتا سخت طراحی شده بودن .

  تحلیل عربی اختصاصی کنکور انسانی

تحلیل درس عربی کنکور انسانی 99 مشخص کرد که این مبحث در سطح متعادل ، استاندارد و در حد انتظار بود . سوالات ترجمه و مفاهیم ساده و در حد سوالات آزمون سال های گذشته طراحی شده بود ، هم چنین سوالات قواعد کاملا قابل پیش بینی بود .

 تحلیل تاریخ و جغرافیا کنکور انسانی

تحلیل درس تاریخ و جغرافیا کنکور انسانی 99 مشخص کرد که سطح سوالات این قسمت مطابق آزمون سنوات گذشته ، کاملا ساده ، در حد انتظار و از متن کتاب بود . مطالعه سوالات آزمون سنوات گذشته دید خوبی به داوطلبای شرکت کننده در این آزمون داده بود .

 تحلیل علوم اجتماعی کنکور انسانی

تحلیل و بررسی سوالات علوم اجتماعی کنکور انسانی 99 ، نشون دهنده سادگی این مبحث از دفترچه اختصاصی کنکور 99 بود . بطور کلی تمام مباحث حتی مسائل ترکیبی هم نسبتا ساده طراحی شده بودن .

 تحلیل فلسفه و منطق کنکور انسانی

تحلیل فلسفه و منطق کنکور انسانی 99 مشخص کرد که این قسمت ، جزو مباحث متوسط رو به آسان در آزمون انسانی به شمار میرفت . سوالات منطق در سطح آسان طراحی شده و سوالات فلسفه متوسط و در حد انتظار بود .

 تحلیل روانشناسی کنکور انسانی

سوالات درس روانشناسی کنکور انسانی 99 در مقایسه با آزمون انسانی سال های گذشته ساده و در حدانتظار بود ، کسب درصد بالا در این درس می تونه باعث بهبود داوطلبا در کنکور انسانی ۹۹ بشه .

 

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد تحلیل سوالات کنکور انسانی ۹۹ جواب بدن ، شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب این مرکز در ارتباط بوده و از تجربه و اطلاعاتشون در این زمینه بهره مند بشین .

در ادامه بخوانید: بودجه بندی کنکور انسانی

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1-  ✔️ با توجه به تحلیل کنکور انسانی ، سطح دشواری سوالای اقتصاد به چه صورتی هستش ؟  

✔️ همونطور که در متن مقاله توضیح داده شده با توجه به تحلیل کنکور انسانی ، سطح سوالای اقتصاد متوسط و در حد انتظار بوده .

2- ✔️ اطلاع از تحلیل کنکور انسانی 99 ، چه مزیتی داره ؟

✔️ همونطور که در این مقاله بطور کامل توضیح داده شد ، یکی از مزیت های اطلاع از تحلیل کنکور انسنی آشنایی با نحوه طراحی سوال و مباحث پر تکرار هستش .

3-  ✔️ سطح دشواری سوالات روانشناسی کنکور انسانی از نظر داوطلبای این آزمون چجوری هستش ؟

✔️ سطح دشواری سوالات روانشناسی کنکور انسانی از نظر داوطلبای این آزمون ساده بوده که جزئیات اون در این مقاله گفته شده .

منبع : تحلیل کنکور انسانی





:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: